De curățenie este nevoie în orice moment din an, însă fiecare perioadă are specificul său. Lunile de toamnă – iarnă și chiar început de primăvară vin cu provocări aparte pentru curățenia din spațiile de business – spații de birouri, zone comerciale, spații industriale etc. Pentru ca rezultatul să fie unul optim, este nevoie de acțiune specifică. De la ghete și cizme care împrăștie murdăria și eventual urmele de zăpadă pe podea, până la problemele legate de aerisire adecvată, totul trebuie avut în vedere. O firmă de curățenie profesională precum Forbec Services, firma curatenie cluj cu peste un deceniu de experiență pe segmentul B2B, știe cum să acționeze la cele mai înalte standarde.
Iată mai jos câteva aspecte ce merită atenție în materie de curățenie în sezonul rece:
Începeți cu spațiile de parcare și zonele de acces
Murdăria specifică de iarnă nu apare miraculos, ci este adusă de angajați, colaboratori, clienți, parteneri de afaceri – în mod firesc, prin traficul ridicat din spațiile respective. Începeți cu acțiune în zona de parcare – curățare parcare. Mulți oameni călătoresc către spațiile de birouri / clădirile comerciale cu automobilele proprii sau cu taxi / servicii de transport pe bază de aplicații mobile. Întreținerea curățeniei în parcare este esențială. Altfel, angajații (plus clienții, curierii etc.) pot fi predispuși să colecteze cantități mari de praf și murdărie pe încălțăminte, care vor ajunge pe podelele din birouri. Indiferent dacă există în zona de intrare covor, mochetă sau suprafețe dure, zăpada murdară, noroiul și umezeala pot determina o imagine neprofesională. Atenție așadar la aceste zone, unde trebuie gândit un sistem cât mai practic plus întreținere în mod regulat.
Curățenie în mod continuu
Măturat, spălat, aspirat – de toate ar fi nevoie cel puțin o dată pe zi, chiar mai des. În funcție de spațiu, puteți să vă bazați exclusiv pe externalizare servicii curatenie cluj sau poate exista în paralel și personal propriu, pentru întreținerea micilor detalii în mod permanent.
Evitați accidentele determinate de zăpadă, gheață, umezeală
Pe suprafețele dure, se poate utiliza un amestec de apă caldă și oțet pentru a curăța chiar și reziduurile de sare de pe podea. Atenție mare la curățenie – zăpada semi-topită poate determina o peliculă alunecoasă, efect de patinoar. Pe lângă neplăcerile la partea de aspect, pot apărea accidentări ale persoanelor, probleme grave pentru companie. Pe lângă întreținerea curățeniei, pot fi practice și semnalizările de podea umedă. Pentru a se evita alunecările și căderile, de ajutor ar fi covorașe speciale.
Mochetele și covoarele au nevoie de spălare mai des decât de obicei
În funcție de trafic, poate fi nevoie de spălare – curățare mochete și covoare mult mai des decât de obicei. Noroiul se aduce ușor de încălțăminte, alături de diverse alte tipuri de murdărie. Este total inestetic, așadar apelați la curățenie profesională specifică.
Dezinfectați zilnic toate zonele comune
Fiind sezonul gripei și al altor afecțiuni de acest gen, este foarte important să fie dezinfectate în mod regulat toate suprafețele din zonele comune – spații de tip front desk, zone de lucru comune, zone de odihnă, zone de bucătărie și de baie, în cazul clădirilor de birouri. Dacă există zone comerciale, dezinfectarea trebuie să aibă prioritate în jurul caselor de marcat, unde există interacțiune avansată între clienți și angajați.
Aer curat, necesar și iarna
În timpul sezonului de iarnă, spațiile de birouri sunt în general mai închise, pentru că se evită intrarea aerului rece, pierderea de căldură. Aerisirea este importantă și iarna! Altfel, germenii și virusurile sunt captive în interior și intră în contact în mod avansat cu persoanele din acele spații! Respiră aer curat, chiar dacă va fi mai rece.
Curățați ferestrele în mod regulat
Din cauza expunerii constante la vânt, ploaie și zăpadă, ferestrele pot avea un aspect neprofesional și neprimitor dacă nu sunt curățate regulat. O firma curatenie cluj cu experiență va avea grijă și de acest aspect. Ca o particularitate, curățarea ferestrelor de iarnă este deosebit de importantă pentru clădirile de birouri cu vitrine la nivelul străzii – din motive inclusiv de impact comercial.
Angajații, implicați în mod sustenabil
Nu în ultimul rând, fiecare angajat trebuie să fie implicat în procesul de curățenie birouri, dar nu la partea de curățare efectivă, ci la partea de evitare a deteriorării puternice a stării de curățenie. Astfel, poate exista o zonă de trecere unde să fie îndepărtate noroiul sau / și zăpada de pe încălțări. Angajații pot fi atenți la curățenia în spațiile proprii și cele comune – de exemplu să strângă resturile proprii de mâncare. Pentru a se evita probleme de sănătate, angajații pot fi îndemnați să își igienizeze (dezinfecteze) întotdeauna mâinile înainte de a intra în clădire.
Image by master1305 on Freepik